Kocht je tussen 6 en 23 december bij een Leiderdorps bedrijf, dan was was je (kassa)bon prijzen waard. Via de website www.shopinleiderdorp.nl, konden de kopers hun brongegevens achterlaten. Met de actie wilden de gemeente Leiderdorp en de Leiderdorpse Ondernemersvereniging (LOV) het lokaal kopen stimuleren.
Zaterdag 23 december ging de kerstman op pad om de 5 winnaars te verrassen met een groot kerstpakket, vol met artikelen van Leiderdorpse ondernemers.
Rudeboy Media B.V. verzorgde deze actie. We bedachten de campagne en werkte deze uit. De kerstman ging voor een fotoshoot naar Fotografie Lavinia en deze foto’s werden gebruikt voor de campagne. De website werd gebouwd, posters, flyers en andere uitingen werden gemaakt en er werd media ingekocht. Voor deze actie is er onder andere geadverteerd via het Leiderdorps Weekblad, Unity en Sleutelstad.
De kick-off van de campagne vond plaats op de ‘Dag van de Ondernemer’ op vrijdag 17 november. In het atrium van de gemeente Leiderdorp organiseerde wij een netwerkborrel, geheel in kerststijl. De kerstman bracht een flitsbezoek en de campagne werd gelanceerd door wethouder Herman Romeijn. De borrel was ook live te volgen via de streekomroep Unity, in het atrium was een radiostudio door ons neergezet.